Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Ewidencja czasu pracy – co musi zawierać?

Ewidencja czasu pracy – co musi zawierać?(14/08/2020)

Od początku 2019 roku obowiązują nowe zasady ewidencjonowania czasu pracy. Nowe – czyli bardziej szczegółowe i bardziej rozbudowane, za co odpowiedzialny jest Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

W drodze rozporządzenia zmienił on bowiem sposób ewidencjonowania czasu pracy, wprowadzając szczegółowe wytyczne dotyczące tego, co karta pracy danego pracownika powinna zawierać. A jest tego sporo, i – jak się okazuje – stosowanie standardowej listy obecności nie wystarcza.

Prawidłowo prowadzona ewidencja czasu pracy powinna więc zawierać:

- godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz liczbę przepracowanych godzin, z podziałem na pracę w porze nocnej i godziny nadliczbowe,

- godzinę rozpoczęcia i zakończenia dyżuru oraz liczbę godzin spędzonych na dyżurze,

- rodzaj i wymiar nieobecności w pracy, zwolnień od pracy (ze wskazaniem z jakiego tytułu udzielany jest dzień wolny) a także nieobecności nieusprawiedliwionych.

Co ciekawe, podanie godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy jest często równoznaczne z czasem pracy, ale są tu pewne odstępstwa i stąd konieczność podawania wszystkich wymienionych wyżej informacji. Wyjątkiem jest np. godzinna przerwa na posiłek, niewliczana do czasu pracy.

Niemniej jednak w małych firmach, gdzie nie ma osobnego działu kadr i osoby zajmującej się ewidencją, jest to dodatkowe i zupełnie niepotrzebne utrudnienie. Warto dodać, iż takie właśnie zmiany sprawiają, że pracodawcy wolą zatrudniać na umowę zlecenie – bo chociaż koszt zatrudnienia jest obecnie w obu tych przypadkach taki sam, to formalności w przypadku zlecenia są zdecydowanie mniejsze.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Tagi: , , , ,
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*