Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Do kiedy należy wystawić korektę błędnej faktury?

Do kiedy należy wystawić korektę błędnej faktury?(24/08/2018)

Tego nie wiadomo. Ustawodawca nie określił terminu wystawienia faktury korygującej, a jedynie okoliczności, w których jej wystawienie jest konieczne i uzasadnione. Wiadomo zatem, iż korektę należy wystawić w momencie zwrotu towaru lub w momencie wykrycia błędu na fakturze pierwotnej. Nie

Otóż w przypadku zwrotu towaru sprawa jest prosta – fakturę korygującą wystawiamy w momencie otrzymania zwrotu towaru i księgujemy w dacie wystawienia. Jeżeli jednak korekta spowodowana jest innym błędem, wówczas mamy dwie możliwości. Jeżeli błąd dotyczy ceny lub ilości, należy go skorygować w momencie zauważenia i zaksięgować fakturę korygującą w dacie wystawienia faktury pierwotnej. Nie zawsze jednak będzie to możliwe.

Otóż jeżeli błąd zostanie zauważony po 5 latach, wówczas nie będzie można dokonać korekty z powodów czysto praktycznych. Co prawda ustawa nie mówi nic na temat maksymalnej granicy czasu wystawiania faktur korygujących, jednak wiadomo, iż dokumenty sprzedaży należy przechowywać przez okres 5 lat. A to oznacza, iż po tym czasie zobowiązanie podatkowe po prostu się przedawnia. Nie można go zatem skorygować.

Drugi przypadek to reklamacja towaru, czyli zdarzenie, które nastąpiło po dacie wystawienia faktury pierwotnej. W takim przypadku fakturę korygującą należy wystawić w dacie uznania reklamacji i w tym samym okresie powinna ona być zaksięgowana.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Tagi: , , , , ,
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*