Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Zlecenie a obowiązek potwierdzenia przepracowanych godzin

Zlecenie a obowiązek potwierdzenia przepracowanych godzin(07/12/2017)

Od nowego roku obowiązuje minimalna stawka godzinowa, jaką zleceniodawca jest zobowiązany wypłacić zleceniobiorcy za wykonanie danej usługi (zlecenia). Jest to 13 zł brutto za godzinę pracy.

Ale to nie jedyna zmiana. Aby wiedzieć, czy wynagrodzenie zostało naliczone prawidłowo, konieczna jest wiedza na temat czasu wykonania zlecenia.

Informację taką powinien uzyskać zleceniodawca – w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej. Można też wcześniej ustalić inny sposób potwierdzania godzin pracy – w treści zawartej między stronami umowy. Tak czy inaczej, obowiązku tego pilnować powinni zleceniodawcy, czyli osoby bezpośrednio zatrudniające wykonawców usług. Ponadto dowody dotyczące ilości przepracowanych godzin przy wykonaniu danego zlecenia należy przechowywać przez okres trzech lat od czasu, kiedy wynagrodzenie z tytuły zlecenia staje się wymagalne.

Kto może sprawdzić ilość godzin pracy zleceniobiorcy i prawidłowość naliczenia wynagrodzenia? Państwowa Inspekcja Pracy. I to ta instytucja, w razie jakichkolwiek nieprawidłowości, może na zleceniodawcę nałożyć kar grzywny w wysokości od 1 do 3 tysięcy złotych. Co istotne, wg PIP naruszeniem przepisów jest chociażby brak stosownej dokumentacji.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*