Jednorazowa amortyzacja a zakup na raty(30/11/2017)
Zdarza się, iż kupując środek trwały, rozkładamy płatność na kilka lub kilkanaście rat. Jeżeli wartość tego środka nie przekracza kwoty granicznej dla jednorazowej amortyzacji, wówczas, mimo płatności ratalnej, możemy wrzucić dany wydatek w koszty jednorazowo.


Sposób płatności nie ma bowiem wpływu na księgowanie kosztów. Tak więc bez względu na to, czy płacimy jednorazowo, czy na raty, koszt księgujemy w miesiącu wystawienia faktury. Podobnie z VAT-em. Sposób jego naliczania i odliczania również nie zależy od sposobu płatności. Vat odlicza się w miesiącu, w którym otrzymano fakturę.
Tak więc płatność ratalna nie wpływa na możliwość zastosowania jednorazowej amortyzacji. Pod warunkiem, że przeniesienie prawa własności na nabywcę nastąpiło w chwili sprzedaży i jest niezależne od sposobu płatności. Są bowiem takie sytuacje, kiedy w umowie sprzedaży znajdują się szczególne przepisy dotyczące przeniesienia własności, uzależnione właśnie od kolejnych płatności. Jeżeli taka sytuacja nie ma miejsca, wówczas w miesiącu wprowadzenia danego składnika majątku do ewidencji środków trwałych, podatnik może dokonać jego jednorazowej amortyzacji.
Podkategorie
Prawo i firma
- 26/10/2015Wydatek na okulary właściciela nie jest kosztem firmy
- 19/10/2015Klient wpłacił zaliczkę? Wystaw mu fakturę!
- 12/10/2015Picie na budowie
- 05/10/2015Zwolnienie dyscyplinarne
- 28/09/2015Gdy szef zachoruje
- 14/09/2015Kto odpowiada za wadliwy montaż?
- 07/09/2015Urlop zaległy
- 31/08/2015Wyjazdy służbowe właściciela
- 21/08/2015Samochód potrzebny od zaraz
- 17/08/2015Odsetki ustawowe? A może podatkowe?