Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Anulowanie faktury

Anulowanie faktury(23/11/2017)

Błędnie wystawiona faktura powinna zostać skorygowana. Zazwyczaj dokonuje się tego za pomocą noty korygującej lub faktury korygującej. To, jaki dokument należy wystawić (i kto powinien to zrobić) zależy od rodzaju błędu.

Notę wystawia zazwyczaj nabywca i z reguły dotyczy ona błędy w nazwie nabywcy. W pozostałych przypadkach wystawca faktury wystawia fakturę korygującą. Również po to, by anulować transakcję.

No właśnie. Więc jeżeli w celu anulowania transakcji wystawia się fakturę korygującą, to kiedy i w jakim celu można anulować fakturę, bez potrzeby wystawiania dodatkowych dokumentów?

Otóż okazuje się, że jeżeli transakcja nie doszła do skutku a faktura nie została wprowadzona do obiegu (nabywca jej nie otrzymał lub zwrócił nam oryginał faktury), wówczas można fakturę anulować poprzez przekreślenie kopii i oryginału faktury i umieszczenie na niej napisu „anulowano”. Powinna to podpisać osoba odpowiedzialna za wystawianie dokumentów lub właściciel firmy. Na anulowanym dokumencie można też, ale nie trzeba, zamieścić powód anulowania (na wypadek kontroli z urzędu skarbowego).

Co istotne, faktur anulowanych nie ewidencjonujemy w księgach, zatem w zestawieniach nie będzie zachowana ciągłość dokumentów. Tzn. będzie, ale będzie brakowało pojedynczych numerów.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*