Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Wyposażenie, czy środek trwały?

Wyposażenie, czy środek trwały?(24/08/2017)

Obecnie obowiązujące przepisy pozwalają rozliczyć zakup sprzętu o wartości nieprzekraczającej 3.500 zł na kilka sposobów. Otóż najważniejszą kwestią jest tu fakt, czy dany środek powinien być uznany za środek trwały, czy za wyposażenie.

A to zależy od okresu użytkowania, jaki dla dokonanego zakupu przewiduje pracodawca. Jeżeli okres ten będzie dłuższy niż rok, mamy do czynienia z środkiem trwałym. Jeżeli krótszy, to z wyposażeniem.

Środek trwały o wartości nieprzekraczającej 3.500 zł netto nie musi (ale może) być amortyzowany. Można go jednorazowo wliczyć w koszty w dacie oddania do użytkowania. Nie dokonuje się także wówczas wpisu do ewidencji środków trwałych.

Jeżeli natomiast dokonany zakup zostanie zakwalifikowany jako wyposażenie, to ważne jest, czy cena nabycia nie przekracza 1.500 zł. Jeżeli nie – księgujemy koszt w danym miesiącu i tyle. Jeżeli natomiast cena nabycia składnika stanowiącego wyposażenie firmy przekracza kwotę 1.500 zł, wówczas powstaje konieczność wpisania takiego sprzętu do ewidencji wyposażenia. Wpisowi nie podlegają te składniki wyposażenia, które mają wartość niższą od wspomnianej wcześniej. Koszt zakupu składników wyposażenia wliczamy w koszty danego miesiąca, i to bez względu na wartość nabytego sprzętu.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*