Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Otrzymanie faktury po zamknięciu miesiąca – co wtedy?

Otrzymanie faktury po zamknięciu miesiąca – co wtedy?(16/06/2017)

Zdarza się, że w dniu zapłaty podatku albo zaraz po tym znajdujemy wśród korespondencji fakturę dotyczącą okresu, za jaki właśnie zapłaciliśmy podatek. Albo że księgowa zamknęła już miesiąc, a tu pracownik doniósł jeszcze fakturę za paliwo.

Lub artykuły biurowe. I co wówczas się dzieje? Czy konieczne jest złożenie w urzędzie stosownej korekty? Czy może lepiej pominąć po prostu taką fakturę? Bo przecież można jej nie księgować, to fakt, ale dlaczego mamy mieć większy przychód i zapłacić większy podatek? A co do korekty, to nie jest ona tu potrzebna, więc spokojnie.

Otóż fakturę można, w wyjątkowych przypadkach, księgować zgodnie z datą jej otrzymania. Jeżeli więc 20 dnia miesiąca zapłacimy podatek, i tego dnia otrzymamy fakturę z miesiąca poprzedniego, wówczas na dokumencie tym należy napisać datę otrzymania i to ona wtedy jest podstawą do zaksięgowania spóźnionej faktury. Ważne jest jednak, by takie sytuacje nie były nagminne. Prawo do odliczenia vat-u z takiej faktury mamy w miesiącu jej otrzymania lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych, a co do pit-u, to ważne jest, by koszt wynikający z faktury był związany z prowadzoną działalnością i dotyczył danego roku podatkowego.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*