Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Sprawy prywatne w czasie pracy

Sprawy prywatne w czasie pracy(10/02/2017)

Zdarza się, iż pracownik musi w czasie pracy wyjść na godzinkę lub dwie, celem załatwienia pilnej sprawy prywatnej. W końcu nie wszystko może czekać do końca dnia pracy!

Pracodawca w takiej sytuacji po prostu wychodzi, pracownik natomiast musi prosić o zgodę przełożonego i… no właśnie. Jeżeli nie odpracuje on swojego wyjścia, wówczas musi liczyć się z utratą części wynagrodzenia.

Zgodnie z przepisami kodeksu pracy bowiem, jeżeli pracownik wystąpi do pracodawcy z pisemnym wnioskiem o pozwolenie na wyjście z pracy, może on to odpracować w dowolnym terminie, ale pod jednym warunkiem. Dobowe i tygodniowe czasy odpoczynku muszą zostać zachowane. W takiej sytuacji odpracowane godziny nie są dla pracownika godzinami nadliczbowymi i nie powodują konieczności zwiększenia wynagrodzenia. Mimo, iż danego dnia pracownik ten będzie pracował ponad swój „zwykły” czas pracy.

Jeżeli natomiast braknie pisemnego wniosku, wówczas już istnieje ryzyko, iż godziny odpracowywane przez pracownika zostaną przez inspekcję pracy uznane za godziny nadliczbowe, powodujące konieczność wypłaty dodatkowego wynagrodzenia.

Co się stanie natomiast w sytuacji, kiedy pracownik nie odpracuje swojego zwolnienia? Za te godziny, w czasie których pracownik nie świadczył pracy (załatwiał sprawy prywatne), pracodawca nie musi wypłacać mu wynagrodzenia. A to z kolei oznacza mniejszą pensję za miesiąc, w którym pracownik zwolnił się z pracy. Nawet na jedną godzinę…

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*