Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Treść umowy – zlecenia

Treść umowy – zlecenia(23/01/2017)

Mimo, iż większość programów kadrowo-płacowych posiada wbudowane formularze umów cywilnoprawnych, zdarza się, iż pracodawcy wprowadzają własne dokumenty, chcąc dodać do treści umowy pewne zapisy i szczegółowe informacje, jakich nie można wpisać do programu.

Trzeba jednakże zachować tu szczególną ostrożność i pamiętać o tym, iż zlecenie jest specyficzną umową łączącą nie pracownika i pracodawcę, ale zleceniobiorcę i zleceniodawcę. I dlatego nie należy w żaden sposób sugerować, iż zleceniobiorca jest traktowany przez zleceniodawcę jak pracownik.

A zatem w zleceniu należy wystrzegać się zapisów dotyczących miejsca i godzin pracy zleceniodawcy, urlopu, wypłaty wynagrodzenia w przypadku choroby czy też w przypadku wystąpienia godzin nadliczbowych. Oczywiście chodzi tu o harmonogram godzin pracy, czyli np. od poniedziałku do piątku 2 godziny dziennie. W związku z wprowadzeniem stawki godzinowej bowiem przy umowach zlecenie konieczne jest ewidencjonowanie czasu wykonania danego zlecenia – czyli, na przykład, 20 godzin (nie ważne, ile w jaki dzień).

Istotne jest także, jakie dokumenty są przez zleceniodawcę przechowywane wraz e zleceniem. Nie powinien on przetrzymywać wniosków o udzielenie urlopu, grafiku pracy itd. Takie dokumenty są bowiem właściwe dla umowy o pracę, a nie dla umowy zlecenie. Zleceniobiorca to nie pracownik – i o tym należy pamiętać.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*