Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Trzeba, nie trzeba, a może jednak trzeba…

Trzeba, nie trzeba, a może jednak trzeba…(04/01/2017)

Od 1 stycznia 2017 roku zniesiony został obowiązek wydawania świadectw pracy za zakończone okresy zatrudnienia. Wreszcie… Wydawanie świadectw pracy pracownikom, którzy nadal pracują, często spotykało się z brakiem zrozumienia ze strony pracowników.

Pracodawcy z kolei o tym po prostu zapominali – przedłużali umowę z podwładnym bądź też zwierali nową, i tyle. A przepisy, zmienione jakiś czas temu, nakazywały w takich sytuacjach wystawiać podwładnym świadectwo pracy.

Teraz już tego obowiązku nie ma, ale uwaga. Zmiana dotyczy umów zawartych w tym roku. W przypadku umów zakończonych przed 1 stycznia 2017 roku nadal należy wydać pracownikom dotyczące ich świadectwa pracy, a czas na to pracodawcy mają do 30 czerwca bieżącego roku. W takich sytuacja świadectwa wydaje się nawet wówczas, gdy pracownik nadal pracuje.

Zgodnie z nowymi przepisami natomiast świadectwo pracy należy wydać tylko w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy, o ile nie zamierzmy jej przedłużać ani zawierać kolejnej. Poza tym nawet jeżeli umowa zostanie przedłużona, a pracownik zwróci się do pracodawcy z wnioskiem o wydanie świadectwa pracy, pracodawca musi mu takie świadectwo wydać.

Co również istotne, od 1 stycznia tego roku obowiązuje nowy wzór świadectwa pracy, dostosowany do zmienionych przepisów prawa pracy.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*