Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Kosztem podatkowym mogą być… drobne słodycze

Kosztem podatkowym mogą być… drobne słodycze(24/10/2016)

Kosztem podatkowym mogą być wszystkie wydatki, jakie ponosimy w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą. Są nimi  zatem także koszty standardowej obsługi klienta, o ile ta jest przedmiotem powadzonej działalności.

Tak więc jeżeli w salonach czy biurach położymy ogólnodostępne cukierki czy ciastka, to będą one stanowiły koszt firmy. To samo z kawą czy herbatą. Okazuje się bowiem, że reprezentacja – która nie jest kosztem firmowy już z od kilku lat – to okazałość i wystawność. Reprezentacją jest wynajem jachtu z logo firmy, obiad dla kontrahentów w wykwintnej restauracji czy wyjazd na spa. Natomiast drobny poczęstunek jest elementem standardowej obsługi klienta, nic więcej.

Na tej samej podstawie kosztem firmy mogą być wydatki na napoje bezalkoholowe, kawę, herbatę itd. Jeżeli natomiast prowadzimy rozmowy przy lampce wina, to już nie jest wydatek firmowy. Podobnie jak szampan na otwarcie nowej fabryki.

No właśnie. Chociaż większość organów podatkowych uznaje, iż alkohol zawsze zaliczany jest do kosztów reprezentacji, to pojawiają się też pojedyncze interpretacje, że alkohol zakupiony w celu wzniesienia symbolicznego toastu, w niewielkiej ilości, może być jednak zaliczony do kosztów uzyskania przychodu. Jednak należy zachować tu pewną ostrożność i zastanowić się, czy korzyść uzyskana z zaliczenia do kosztów firmowych butelki szampana jest adekwatna do ponoszonego ryzyka – urząd bowiem zawsze może to podważyć.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*