Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Wydatki poniesione przed rozpoczęciem działania firmy

Wydatki poniesione przed rozpoczęciem działania firmy(20/10/2016)

Czy wydatki poniesione przed rozpoczęciem działania firmy mogą być jej kosztem? Tak, ale…

Otóż duże znaczenie ma tu – jak się okazuje – sposób prowadzenia ksiąg rachunkowych. Najkorzystniejszy zdaje się ten najprostszy, czyli księga przychodów i rozchodów, zwana w skrócie KPiR. Pozwala ona na rozliczenie wydatków poniesionych przed rozpoczęciem działalności na towary, materiały, wyposażenie czy środki trwałe. W przypadku opodatkowania ryczałtem, do kosztów nie zaliczymy wyposażenia. Musimy je jednak uwzględnić w prowadzonej ewidencji, o ile oczywiście wartość nabytych składników wyposażenia przekracza 1500 zł. Podatnicy, którzy wybrali kartę podatkową, tracą najwięcej. Dla nich kosztem nie będą żadne z opisanych powyżej wydatków.

Kosztem firmy są także wydatki poniesione na pieczątki, papier ksero czy laptopy, wykorzystywane w ramach prowadzonej działalności, a nabyte jeszcze przed jej rozpoczęciem. To samo dotyczy długopisów, kopert itd.

Zdarza się również, że przed rozpoczęciem działalności firmy musimy płacić za najem lokalu, w którym tą firmę zamierzamy prowadzić. Nie zawsze wynajmujący zgodzi się przecież czekać na nas. A czasami wynajmowany lokal trzeba wcześniej odświeżyć, czy też porządnie wyremontować. Związane z tym koszty także stanowią koszty działalności – potrzebne jest tu tylko odpowiednie uzasadnienie.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Galeria zdjęć:
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*