Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Delegowanie pracowników – nowe obowiązki

Delegowanie pracowników – nowe obowiązki(30/09/2016)

Od 18 września br. obowiązują nowe przepisy w zakresie delegowania pracowników do pracy poza granicami kraju. Chodzi tu o delegowanie w celu świadczenia usług. Zmiana ustawy podyktowana była tym razem obowiązkiem dostosowania przepisów polskich do przepisów unijnych.  Nowe obowiązki dotyczą

Od 18 września br. obowiązują nowe przepisy w zakresie delegowania pracowników do pracy poza granicami kraju. Chodzi tu o delegowanie w celu świadczenia usług.

Zmiana ustawy podyktowana była tym razem obowiązkiem dostosowania przepisów polskich do przepisów unijnych.  Nowe obowiązki dotyczą tych firm, które mają siedzibę na terytorium jednego państwa członkowskiego, a delegują pracowników do pracy na terenie innego państwa, również będącego państwem członkowskim. Delegowani pracownicy muszą podlegać takim prawom, jakie obowiązują na terenie państwa, w którym wykonują oni pracę. Chodzi tu o wynagrodzenie minimalne i pozostałe warunki pracy.

Poza tym, przedsiębiorcy delegujący pracowników muszą wywiązywać się z następujących obowiązków:

  • konieczność przechowywania dokumentów związanych z delegowaniem
  • wyznaczenie osoby do kontaktów z odpowiednimi organami państwa przyjmującego delegowanego pracownika
  • składanie oświadczeń organom uprawnionym do skontrolowania stanu faktycznego.

Firma musi być też przygotowana na ewentualną kontrolę, czy faktycznie wykonuje ona znaczną część działalności w kraju, w którym posiada siedzibę i czy delegacja pracownika ma charakter tymczasowy. Jeżeli bowiem warunki te nie są spełnione, przedsiębiorcy grozi kara grzywny. I to by było na tyle.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Tagi: , , , ,
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*