Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Reklamacja z powodu błędnego montażu drzwi

Reklamacja z powodu błędnego montażu drzwi(13/10/2015)

Kilka dni temu otrzymaliśmy list od pani Edyty z prośbą o pomoc: „Około 1,5 roku temu firma dokonała montażu zakupionych u nich drzwi wraz z ościeżnicą. Już od początku pojawiały się problemy- m.in. wykrzywione zawiasy, brak pionu ościeżnicy, zacinające się

Kilka dni temu otrzymaliśmy list od pani Edyty z prośbą o pomoc:

„Około 1,5 roku temu firma dokonała montażu zakupionych u nich drzwi wraz z ościeżnicą. Już od początku pojawiały się problemy- m.in. wykrzywione zawiasy, brak pionu ościeżnicy, zacinające się zamki,drzwi jakby opadają i uszczelka nie dociska równo, więc szef firmy był wielokrotnie wzywany do reklamacji, po czym stwierdzał, że to montowała „ta gorsza ekipa” i wystarczy „pokręcić zawiasami”, usunął plastikową wkładkę w ościeżnicy i na tym się kończyło. Ostatnio nawet chciał lecieć po wyrzynarkę, żeby „podpiłować” otwór na zamek na co się nie zgodziłam. W tej chwili nie ma już możliwości dalszych manewrów i złożyłam oficjalną reklamację na papierze z potwierdzeniem odbioru; zażądałam zwrotów kosztów – może i drastycznie ale wcześniejsze zgłoszenia były traktowane bardzo po macoszemu. Po tym wszystkim Pan właściciel przyjechał jedynie z aparatem żeby zrobić zdjęcia i reklamować produkt u producenta – co nie miało raczej większego sensu bo przecież nie sprawdzi się pionu aparatem – wybrzydzał tylko że złe oświetlenie i niewiele widać. Następnego dnia przyjechał z montażystami i poziomicą – stwierdzono, że poprawią ościeżnice z jednej strony (ucieka ponad 10 mm u dołu) i mam czekać na wyznaczenie terminu. Dziś zadzwoniłam, ponieważ się nie doczekałam i usłyszałam tylko, że wysłał do mnie pismo i nie może rozmawiać więc mi nie powie jakie jest jego stanowisko.
Proszę o poradę co mogę dalej zrobić, czy szukać rzeczoznawcy, jeśli tak to gdzie i jakiego, czy zgłosić się do rzecznika praw konsumentów?”.

Oto, co w tej sytuacji doradził konsultant prawny Zrzeszenia Montażystów Stolarki:

„Z opisu wynika, że wady montażu drzwi są istotne i powodują niezgodność ze sztuką budowlaną. W takiej sytuacji, gdy sprzedawca drzwi już próbował naprawić, można od niego zażądać demontażu wadliwych drzwi i ponownego montażu drzwi pełnowartościowych, oczywiście na jego koszt. Uprawnienie to nadaje art. 561(1) kodeksu cywilnego. Jeżeli sprzedawca nie spełni żądania ponownego montażu można zdemontować drzwi i zamontować ponownie przez inną firmę na koszt sprzedawcy. Będzie on wtedy zobowiązany do zwrotu kosztów ponownego montażu do wysokości wartości sprzedanych drzwi. Jeżeli koszt ponownego montażu przekroczyłby wartość samych drzwi będzie to obciążało kupującego.
Drugim wyjściem jest złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub żądanie obniżenia ceny w trybie art. 560 kodeksu cywilnego. W takim przypadku należy złożyć sprzedawcy pisemne oświadczenie z wezwaniem do zwrotu pieniędzy.
Zwrócenie się do UOKiK jest niewątpliwie szansą na polubowne zakończenie sprawy, ale tylko w przypadku zgody obu stron na udział w postępowaniu. Można zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie przez sąd polubowny (ma moc wyroku Sądu powszechnego) do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Wpłynie to na pewno „motywująco” na sprzedawcę do rzetelnego rozpatrzenia sprawy, ale nie będzie gwarantowało skuteczności. Informacje na temat rozstrzygania sporów przez UOKiK znaleźć można na stronie internetowej https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php#faq1364„.

A na koniec apel: jeśli również Wy macie problemy, które wymagają konsultacji prawnej, zgłaszajcie je do nas. W miarę możliwości każdemu służymy radą i pomocą.

 

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (1 głosów, średnia ocena: 5,00)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*