Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Prawo i firma » Kto odpowiada za wadliwy montaż?

Kto odpowiada za wadliwy montaż?(14/09/2015)

Zdarza się, iż konsumenci nie są zadowoleni z jakości wykonanego montażu. Wówczas, chcąc wyegzekwować stosowne poprawki, napotykają szereg problemów: producent odsyła ich do wykonawcy, a ten do producenta.

Gdzie zatem szukać winnego? Kto ponosi odpowiedzialność za nieprawidłowy montaż?

Okazuje się, iż wszystko zależy od umowy i tego, co jest w niej zawarte. Jeżeli montaż okien leży po stronie producenta, to on odpowiada za ewentualne błędy i ponosi koszty naprawy. Nawet, jeżeli montaż został wykonany przez firmę trzecią, której producent takie zadanie zlecił. Z kolei jeżeli konsument zawarł dwie odrębne umowy – jedną na zakup okien, z producentem, a drugą na ich montaż – z wykonawcą, wówczas za wszelkie błędy w montażu odpowiada wykonawca.

Możliwe jest także, iż sprzedawca okien, zapewniający ich montaż, jest odrębnym podmiotem gospodarczym, który po prostu dystrybuuje towar danego producenta. Umowa kupna-sprzedaży jest wówczas zawarta ze sprzedawcą, a nie z producentem. I to sprzedawca powinien za ewentualne błędy odpowiadać.

Okazuje się zatem, iż odpowiedzialność firm montażowych, współpracujących z producentem lub sprzedawcą, nie jest zbyt wysoka – przynajmniej jeżeli chodzi o odpowiedzialność przed konsumentem. Co istotne jednak, ewidentne błędy w montażu, lub inaczej – montaż niezgodny z instrukcją – wyklucza niejednokrotnie odpowiedzialność producenta czy też sprzedawcy. I wówczas problemy może mieć właśnie firma montażowa…

 

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (3 głosów, średnia ocena: 5,00)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*