Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Sprzedaż i marketing » Fundament dobrej współpracy

Fundament dobrej współpracy(15/10/2014)

Co zrobić by wyprzedzić konkurentów? Takie pytanie z pewnością zadają sobie niemal wszyscy producenci i sprzedawcy. W dzisiejszej rzeczywistości rynkowej trzeba bowiem być bardzo atrakcyjnym, by zaciekawić swojego klienta. Nie inaczej jest w firmie Mirola.

W długofalowej strategii najmocniej postawiliśmy na obsługę krajowego rynku dilerskiego. Naszymi klientami są producenci stolarki okiennej oraz salony sprzedaży okien. Asortyment, który oferujemy, to rolety zewnętrzne, bramy garażowe sekcyjne i rolowane, bramy przemysłowe, moskitiery oraz parapety. Uznaliśmy więc, że najważniejsze we współpracy z naszymi odbiorcami będą trzy aspekty: jakość produktu, atrakcyjna cena i najlepsza z możliwych obsługa. Ponieważ o jakości i cenie naszych produktów najlepiej można się przekonać współpracując z nami bezpośrednio, chciałbym opisać, jak współpracujemy z klientami.

Za bezpośredni kontakt z klientem odpowiada handlowiec, lecz nie jest w stanie być u niego codziennie. Poza tym przebywa większość czasu w terenie i często nie ma możliwości udzielić kupującemu precyzyjnej informacji. Ale już obsługa inwestora z poziomu firmy i prawidłowa komunikacja z nim to pola, na których – naszym zdaniem – zawsze można zrobić więcej i lepiej. Obecnie konsument oczekuje od sprzedawcy konkretnej rozmowy, ceny oraz jak najszybciej przygotowanej profesjonalnej oferty dotyczącej produktu, którym jest zainteresowany. Tak więc sprzedawca po zapoznaniu się z jego oczekiwaniami powinien w możliwie najkrótszym czasie przedstawić stosowną propozycję. Ten etap procesu sprzedaży wzięliśmy pod szczególną obserwację.

Przyjrzyjmy się, jak w wielu firmach wygląda sprzedaż. Znajomość produktów, takich jak rolety zewnętrzne oraz bramy garażowe i przemysłowe, nierzadko wymaga bardzo specjalistycznej wiedzy, handlowiec wysyła więc zapytanie do producenta. Wyobraźmy sobie firmę, która obsługuje kilkuset takich sprzedawców. Dział obsługi klienta dosłownie tonie w ofertach przygotowywanych dla odbiorców, a jego pracownicy wykonują dziennie setki telefonów, by doprecyzować szczegóły. Nieraz rozmowy dotyczące jednej tylko oferty prowadzone są wielokrotne. I mimo dokładania wszelkich starań, by oferta była kompletna tudzież prawidłowo wykonana, pojawiają się błędy. Konsument się niecierpliwi. Traci się sporo czasu, a i tak nie ma się pewności, czy wszystko jest tak jak powinno być. Czasem mały szczegół może bowiem zadecydować o poważnym błędzie, który ujawni się dopiero podczas montażu. To zaś oznacza nie tylko kolejną stratę czasu, ale też konsekwencje bardziej odczuwalne, bo finansowe.

Chcąc usprawnić proces sprzedaży, ukierunkowaliśmy więc nasze działania nie tylko na stworzenie zespołu ludzi, który w ramach działu obsługi klienta poradzi sobie ze sprawnym przygotowaniem oferty i zamówienia, ale też ze sprzedażą, wystawianiem faktur i logistyką. Potrzebne nam było też narzędzie, które pozwoli znacznie skrócić te procesy i jak najbardziej zminimalizuje możliwość popełniania błędów. Wszyscy, czyli producent, sprzedawca i konsument zyskają sporo czasu, unikną też dodatkowych kosztów wynikających z błędów, a to są już bardzo wymierne korzyści dla każdej ze stron.

Podjęliśmy zatem decyzję o stworzeniu autorskiego programu, który pozwoli na usprawnienie procesów wchodzących w zakres obsługi klienta. Tak właśnie powstał pomysł, a potem Panel Mirola. Można go w ciągu kilku minut zainstalować na każdym komputerze w formie bezpłatnej aplikacji; użytkownik otrzymuje indywidualny login i hasło. Program ten pozwala na przygotowanie dla konsumenta w bardzo krótkim czasie oferty dotyczącej rolet zewnętrznych, bram garażowych, moskitier i parapetów. Ofertę można wykonać zarówno w formie uproszczonej, jak i szczegółowej, można ją również przedstawić w kilku wersjach językowych. Następnie zaakceptowaną przez konsumenta propozycję sprzedawca może w ciągu kilku sekund przetworzyć w zamówienie i wysłać do firmy Mirola. Każdy użytkownik ma możliwość archiwizowania ofert oraz zamówień. Do 24 godzin od wysłania zamówienia w panelu pojawia się informacja, w którym dniu zostanie ono wyprodukowane i dostarczone. Każda firma współpracująca z nami ma zapisane w Panelu Mirola swoje indywidualne warunki zakupowe, dzięki czemu od razu wiadomo w jakiej cenie nabędzie produkty z konkretnego zamówienia. Użytkownicy mają również możliwość kontrolowania swoich zamówień i zobowiązań. W programie udostępniane są też rysunki, schematy, zdjęcia i opisy produktów.

Istotnym atutem programu jest intuicyjna obsługa. Nawet osoby z małym doświadczeniem mogą z niego sprawnie korzystać już po jednym kilkugodzinnym szkoleniu. Panel Mirola cały czas się rozwija, a spory udział mają w tym nasi klienci, którzy sugerują wprowadzenie kolejnych rozwiązań.

Mamy świadomość tego, że najlepiej zweryfikować funkcjonalność programu poznając szczegółowo jego możliwości.
W kolejnych artykułach postaram się więc zaprezentować więcej informacji dotyczących konkretnych produktów. Osobom lub firmom, które ten temat zainteresował proponuję również kontakt pod adresem: jmolo@mirola.com.pl.

Jacek Molo, dyrektor ds. handlowych

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (5 głosów, średnia ocena: 4,20)
Galeria zdjęć:
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*