Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Aktualności » Reklamacje to prezenty

Reklamacje to prezenty(12/04/2014)

Kolejna grupa kilkudziesięciu sprzedawców Stolarki, tym razem z woj. świętokrzyskiego, wzięła udział w zajęciach Akademii Stolarki zorganizowanych na kieleckich targach budowlanych DOM.

W dniach 11-13 kwietnia na stoisku targowym Zrzeszenia szkolono, dyskutowano, konsultowano, rozdawano materiały informacyjne, katalogi i podręczniki montażowe. Opowiadano także o tajnikach montażu warstwowego, a gośćmi specjalnymi byli eksperci z firmy ISO-Chemie.

Warsztaty Handlowe Stolarki, które odbyły się w pierwszym dniu targów, odpowiedziały na wiele pytań, które stawiali handlowcy, ale uświadomiły im także m.in. jak cenne są reklamacje zgłaszane przez klientów. Żaden ze sprzedawców obecnych na Warsztatach nie powiedział, że lubi reklamację. „A to szkoda, bo zgłoszenie reklamacyjne to prezent, jaki otrzymujecie od klienta – tłumaczył im Tomasz Dudziński, z kancelarii Synergia – Oto dzwoni do Was klient i daje okazję do tego, abyście potwierdzili, że jesteście profesjonalistami, że kłopot tego klienta wciąż Was obchodzi.” Trener Akademii wyjaśnił, że kiedy dostarczymy klientowi okno, kiedy mu je zamontujemy, to nie robimy niczego, czego on by się nie spodziewał – on przecież za to zapłacił. Ale kiedy wyjdziemy poza standardowe zachowania, kiedy zrobimy dla niego coś ekstra, coś, czego się już nie spodziewał – wtedy dopiero mamy szanse na jego wdzięczność, życzliwą pamięć i ewentualne polecenie innym.

Okazję do zrobienia tego czegoś >ekstra< daje Wam właśnie zgłoszenie reklamacyjne klienta. Kiedy je odbierzecie, to przede wszystkim podziękujcie klientowi, że Was informuje o jakiejś usterce, że wciąż wierzy, że jesteście w stanie ją usunąć. – wyjaśniał Dudziński – Zainteresujcie się tym na serio, zdiagnozujcie przyczynę usterki i przypilnujcie, żeby szybko i skutecznie została usunięta. Jeżeli Wasza reakcja wywoła zadowolenie klienta, spowoduje uśmiech na jego twarzy, to możecie być pewni, że zyskaliście sobie Ambasadora swojej marki. Taki człowiek nie będzie już pamiętał, że jakaś usterka się zdarzyła, on zapamięta, że potrafiliście profesjonalnie ją usunąć i rozwiązać ten problem, jaki się pojawił w związku z nią. Za to będzie Was chwalił, a nie za to, że dostarczyliście mu okna czy zrobiliście montaż tak jak to z wami uzgodnił i za co zapłacił. Bo usterka może się zdarzyć nawet najlepszym, ale też tylko najlepsi potrafią ją wykorzystać do wzmocnienia swojego wizerunku firmy fachowej, angażującej wyłącznie profesjonalistów.”

Życie sprzedawcy Stolarki składa się z takich drobnych zdarzeń: spotkań z klientami, ustaleń z dostawcami, uzgodnień z montażystami, a czasami z odbieraniem zgłoszeń reklamacyjnych. Każde z tych zdarzeń może być okazją do potwierdzenia własnych umiejętności i chęci bycia profesjonalnym sprzedawcą – doradcą technicznym klienta. Jak te okazje wykorzystywać? O tym właśnie mówią wykłady Akademii Stolarki, które są dostępne nie tylko na Warsztatach Handlowych, ale też w Internecie, na naszej akademickiej stronie: www.AkademiaStolarki.pl . Wszystkich zawodowo związanych ze sprzedażą i montażem Stolarki, serdecznie zapraszamy do korzystania z materiałów, które tam są dostępne. Najlepszych zaprosimy już w czerwcu do egzaminu przed Komisją Branżową, która potwierdzi ich wiedzę i umiejętności dyplomem Profesjonalnego Sprzedawcy Stolarki.

 

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (Jeszcze nie oceniono)
Galeria zdjęć:
Tagi: , , , , , , , , , ,
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*