Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Aktualności » Spodziewany spadek ilości zleceń

Spodziewany spadek ilości zleceń(22/01/2013)

Rok 2013 nie zapowiada się niestety lepiej dla budownictwa niż miniony. Wśród zbadanych ostatnio firm budowlanych dominuje przekonanie, że sytuacja finansowa nie ulegnie zmianie (47%) lub pogorszy się (40%).

Zdaniem 74% firm z tego sektora, pensje nie będą rosły, a połowa nie planuje zwiększania możliwości produkcyjnych. Blisko 40% badanych firm otrzymuje na czas mniej niż połowę należnych płatności. 96% badanych firm wskazuje na poważne problemy wynikające z zatorów płatniczych. Aż 40% z nich oczekuje na realizację przeterminowanych faktur, których wartość przekracza 100 tysięcy złotych. Opinie przedsiębiorców budowlanych potwierdzają, że rok 2013 będzie okresem, w którym ich sytuacja finansowa pogorszy się (47% opinii) lub nie ulegnie zmianie (40%). Większość badanych firm skupia się wobec tego na przetrwaniu najbliższego roku.

Jeżeli tak złe są opinie szefów firm budowlanych, to będzie to miało również przełożenie na sytuację w wykonawstwie robót wykończeniowych, w tym również na montowanie stolarki. W roku minionym wzniesiono o prawie 20 proc. mniej murów, a więc i okien oraz drzwi do wstawienia w nie będzie teraz mniej. Pogarszająca się sytuacja finansowa gospodarstw domowych także nie będzie ich skłaniać do masowego podejmowania decyzji o wymianie okien czy drzwi. Firmy zajmujące się wymianą i montażem stolarki powinny więc przygotować się na trudniejszy rok dla swojego funkcjonowania, ograniczyć apetyty i przede wszystkim zmniejszyć koszty własne.

Wobec spadającej ilości zamówień najlepszym rozwiązaniem dla małych firm montażowych będzie dążenie do zwiększania wartości realizowanych zamówień. Można to zrobić sprzedając droższe okna oraz dodatki do nich (rolety, parapety, akcesoria itp.) ale też oferując bardziej zaawansowany, droższy montaż warstwowy. Klientów będzie co prawda mniej, ale wciąż jeszcze będą, a najgorsze co można zrobić w takim okresie, jak nadchodzący, to obniżyć ceny i przestać w ogóle zarabiać.

 

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (4 głosów, średnia ocena: 5,00)
Tagi: , , ,
Komentarze Dodaj komentarz
  1. Jareko napisał:

    cytuję – „…Klientów będzie co prawda mniej, ale wciąż jeszcze będą, a najgorsze co można zrobić w takim okresie, jak nadchodzący, to obniżyć ceny i przestać w ogóle zarabiać…”

    Niestety, zwycięża taka właśnie postawa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*