Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Prawo i firma » Brak wypłaty to brak kosztu dla firmy

Brak wypłaty to brak kosztu dla firmy(27/10/2012)

Nie zawsze niestety pracodawca jest w stanie wypłacić wynagrodzenie w ustalonym terminie. Jeżeli taka sytuacja nastąpi (oby jak najrzadziej), wynagrodzenie – naliczone lecz nie wypłacone – nie będzie kosztem podatkowym aż do momentu, kiedy zostanie postawione zatrudnionemu do dyspozycji. Zgodnie z

Nie zawsze niestety pracodawca jest w stanie wypłacić wynagrodzenie w ustalonym terminie. Jeżeli taka sytuacja nastąpi (oby jak najrzadziej), wynagrodzenie – naliczone lecz nie wypłacone – nie będzie kosztem podatkowym aż do momentu, kiedy zostanie postawione zatrudnionemu do dyspozycji. Zgodnie z ustawą o CIT, tak samo wygląda sytuacja premii, bonusów i innego rodzaju dodatków. Tak więc dopiero kiedy pracownik czy zleceniobiorca otrzyma swoje wynagrodzenie, firma może je zaliczyć w koszty uzyskania przychodów. Potwierdzeniem, iż wynagrodzenie znajduje się w posiadaniu zatrudnionego, jest natomiast podpis na liście płac lub przelew bankowy.

 

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (4 głosów, średnia ocena: 5,00)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*