Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Dlaczego gwarancja producenta?

Dlaczego gwarancja producenta?(08/07/2012)

Gwarancja jest to instytucja prawna, umożliwiająca Konsumentowi złożenie reklamacji w trybie przewidzianym przez Gwaranta. Takim Gwarantem może być producent, sprzedawca albo inny podmiot.

Udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe. Jest to przywilej, który może być przyznany Konsumentowi, ale nie musi. Ale tu uwaga: Konsument także nie musi z tej drogi reklamacji korzystać, ponieważ może wybrać drugą opcję – reklamację ustawową (towar niezgodny z umową) – wówczas za wady produktu przed klientem odpowiada zawsze sprzedawca.

Reklamację z tytułu gwarancji Konsument składa do Gwaranta – to, kim on jest, określa dokument gwarancyjny. Wskazano tam także miejsce, gdzie dany Gwarant posiada swoją siedzibę.  Dokument gwarancyjny ma zazwyczaj postać papierową, dołączaną do produktów, wraz z dokumentami sprzedaży, ale jeśli nie opisuje obowiązków Gwaranta – wówczas NIE jest gwarancją.

Dla sprzedawcy skorzystanie przez Konsumenta z Gwarancji producenta będzie przeważnie bardziej korzystnym rozwiązaniem. Skorzystanie z gwarancji producenta uniemożliwia bowiem najczęściej skorzystanie z reklamacji ustawowej jako towar niezgodny z umową. Klient powinien bowiem zgłosić reklamację ustawową w terminie max. 2 miesięcy od momentu zauważenia wady produktu. Czynnikiem skłaniającym do skorzystania z gwarancji producenta może być okres gwarancyjny dłuższy niż dwa lata.

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (4 głosów, średnia ocena: 4,00)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*