Mistrzowie montażu

Znajdź montażystę
Strona główna » Baza wiedzy » Wyróżnij się na rynku

Wyróżnij się na rynku(11/02/2012)

Nadeszły trudne czasy, a niestety mogą być jeszcze trudniejsze! Branża okienna w czasach błyskawicznego rozwoju po przemianach ustrojowych także wspaniale się rozwijała. Powstawały nowe podmioty najczęściej produkcyjne, które nie miały problemu ze zbyciem swoich produktów. Niska bariera wejścia oraz brak

W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych w promieniu 25 kilometrów dookoła Gorzowa Wielkopolskiego i w samym mieście funkcjonowało 14 wytwórni okien z profili PVC. Połowa to podmioty polskiego kapitału. Na początku XXI wieku wycofywały się podmioty zagraniczne. Do 2005 roku został 1 (słownie: jeden!). Pozostałe podmioty produkujące okna zredukowały się do 3, a w co najmniej dwóch przypadkach zdywersyfikowały swoją produkcję o ślusarkę z profili aluminiowych. Te funkcjonujące nadal firmy produkcyjne zwielokrotniły swoje potencjały i jeden z nich reprezentuje średnią wielkość. O czym świadczy ta zmiana? A o tym jak zmieniała się koniunktura w Polsce oraz jak wygląda potencjał produkcyjny w branży oraz kto na tym wszystkim zyskał.

Także umiejętność zastosowania wiedzy o zarządzaniu i znalezienie i umocnienie się przedsiębiorstwa w określonej niszy niektórym dało sukces. Obecnie, moim zdaniem, potencjał produkcyjny wsparty dodatkowo przez fundusze unijne sięgnął 3,5, a nawet może do 3,8 raza produkcji jednej zmiany możliwej do wchłonięcia przez polski rynek. Inaczej mówiąc jakby włączyć maszyny i produkować tylko na polski rynek to wszystkie zakłady by pracowały codziennie przez około 2 godziny i dwadzieścia kilka minut i to wszystko. Otwarty rynek unijny jest doskonałym amortyzatorem dla tego potencjału, na szczęście. Co by było jakby w około były cła zaporowe?!

Dlatego też apeluję o to aby podmioty produkcyjne, handlujące i montujące dla uzyskania poprawienia poziomu pożytków z własnej działalności (czyli nic innego jak dla poprawienia swoich marż) nie koncentrowały się na tym co tu komu uszczknąć, nie dopłacić, czy na czym oszukać, ale w jaki sposób wygenerować w swojej działalności gospodarczej wartość dodaną, poszukiwać jakąś dodatkową marżę!

Dlatego apel brzmi : Wyróżnij się!

Jest nie zliczona ilość sposobów wyróżnienia się. Najważniejsze w tym jest zastosowanie rozwiązań, które w większości zostały już wymyślone, bo trudno jest wymyślić coś nowego, a doskonale działającego. O co więc chodzi z tym wyróżnieniem? oczywiście o przyciągniecie, zaabsorbowanie i zadowolenie naszego pracodawcy – klienta. Realizacja jego potrzeby to nie jest cena, ani rabat, ale określony produkt, grupa produktów i w przypadku naszej branży także usługa, czyli montaż tych produktów.

Stron: 1 2 3 4

Oceń artykuł
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5 (4 głosów, średnia ocena: 4,75)
Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


*